Bardzo często spotykam się z uczniami, którzy pomimo korepetycji w dalszym ciągu mają problemy w szkole, a ich wiara w zdolności matematyczne maleje wprost proporcjonalnie do czasu jaki poświęcali na naukę.

Dlaczego tak się dzieje? To dość złożony problem. Niemniej decydując się na korepetycje oceńmy najpierw czego tak naprawdę potrzebujemy.

Dla przykładu weźmy ucznia, który chce przygotować się do matury. Może skorzystać z korepetycji indywidualnych lub kursu przygotowującego do matury w grupie.

Wybierając kurs, ma:

  • od 60 do 120 godz. zajęć wg programu opracowanego dla grupy,
  • cenę zależną od czasu trwania kursu i liczebności grupy, średnio jest to od 800 do 1 500 zł za kurs
  • grupę od 4 do 30 osób,
  • średnią aktywność na zajęciach grupowych: 2 – 15 minut/ godzinę na kursie 60 godzinnym i 4-30 minut/godzinę na kursie 120 godzinnym,
  • faktyczny koszt efektywnej godzinnej pracy: 53 -400 zł  (na kursie 60 godzinnym) i 50 – 375 zł (na kursie 120 godzinnym).

Wybierając indywidualne korepetycje, uczeń ma:

  • liczbę godzin i metody pracy dostosowane do potrzeb i wiedzy jednej osoby,
  • cenę zależną od liczby zajęć zaplanowanych z korepetytorem, średnio jest to od 40 do 150 zł za godzinę zajęć,
  • grupę 1 osobową,
  • średnią aktywność na zajęciach indywidualnych: 60 minut/godzinę zajęć,
  • faktyczny koszt efektywnej godzinnej pracy: 40 – 150 zł.

Wnioski:

  • jeżeli potrzebujesz jedynie wskazówek i jesteś aktywny na zajęciach, potrafisz samodzielnie się uczyć, to kurs może być dobrym rozwiązaniem,
  • jeżeli jesteś nieśmiały, masz zaległości z matematyki, często uczysz się na pamięć, “od zawsze” masz problemy z matematyką, pomyśl raczej o zajęciach indywidualnych.